Budapeszt nocą.

Budapeszt.

Budapeszt
Widok na Budę i Peszt z Mostu św. Małgorzaty.

Do Budapesztu przybyliśmy wieczorem. Czasu na zwiedzanie nie było zbyt wiele, bo w niedługim czasie planowaliśmy ruszyć dalej, do Egeru, ale nie odmówiliśmy sobie wieczornego spaceru po mieście. Iluminacje w Budapeszcie są przepiękne i bardzo klimatyczne- większość w ciepłym, żółtym odcieniu. Wiedzieliśmy też, że o tej porze nie wejdziemy już do żadnego muzeum, ale namierzyliśmy kilka fajnych miejsc z węgierską kuchnią. Budapeszt to fajne miasto. Pomimo, że w dużych miastach nie czujemy się nigdy dobrze, to jednak węgierska stolica zrobiła na nas bardzo pozytywne wrażenie. Poniżej mała propozycja wieczornej trasy przez miasto, która ułatwi nam zapoznanie się z najbardziej znanymi atrakcjami rozlokowanymi w różnych rejonach Budapesztu. W sam raz na jeden, spokojny wieczór.

Spacer po węgierskiej stolicy.

Wyruszyliśmy z  położonej niedaleko naszego miejsca noclegowego ulicy Andrassy, a dokładnie od Placu Bohaterów otwierającego jej ciąg.

Plac Bohaterów Budapeszt
na Placu Bohaterów

Plac Bohaterów BudapesztMonumentalne pomniki poświęcone historycznym herosom Węgier, pięknie podświetlone nastrajały do zdjęć i zaostrzały apetyt by zobaczyć jeszcze więcej. Po ich obejrzeniu skierowaliśmy się w stronę Opery mijając liczne wille, przedstawicielstwa dyplomatyczne i urocze zaułki.

budynek Opery Budapeszt
budynek Opery

Zatrzymaliśmy się na kolację (linki do fajnych budapesztańskich lokali podajemy na końcu wpisu). Następnie skierowaliśmy się na ulicę Erzsebet, wzdłuż której znajduje się cała masa klubów i dyskotek. Przeszliśmy obok hotelu Boscolo i znaleźliśmy się pod gmachem słynnej Opery. Naszym celem wtedy stał się rzecz jasna Most Łańcuchowy– najstarszy w Budapeszcie- ale zanim się na nim znaleźliśmy, pomaszerowaliśmy nad brzeg Dunaju, w pobliże pomnika Małej Księżniczki (trzeba nieco nadłożyć drogi).

pomnik Małej Księżniczki

Roztacza się stamtąd wspaniały widok na Budę ze Wzgórzem Zamkowym i Wzgórzem Gellerta nieco dalej. Powoli skierowaliśmy się ku Mostowi Łańcuchowemu. Dunaj nocą nie był modry, ale wspaniale odbijał setki refleksów świetlnych na wodzie.

Most Łańcuchowy Budapeszt
Most Łańcuchowy

BudapesztPokonując Most znaleźliśmy się po stronie Budy i stamtąd mogliśmy podziwiać Peszt w całej okazałości. Najbardziej imponujący był węgierski Parlament. Najpiękniej oświetlony i sprawiający największe wrażenie budynek w Budapeszcie.

Parlament w Budapeszcie

Parlament w BudapeszcieNajlepiej obserwować go będąc od niego oddzielonym Dunajem. Po kilku kwadransach wróciliśmy- tym razem mostem Małgorzaty– na stronę Budy po to, by przyjrzeć się imponującemu budynkowi z bliska.

parlament w Budapeszcie

Gdzie jeść w Budapeszcie?

Poniżej zamieszczamy kilka linków do fajnych miejsc na gastronomicznej mapie Budapesztu. Po kliknięciu w nie otworzą się Wam profile tych miejsc na Tripadvisor’ze z mapkami i innymi szczegółami. Nam najbardziej zapadła w pamięć wizyta w Huszar i Regos: wspaniała, lokalna kuchnia! Warto wstąpić 🙂

Na piwo lub drinka warto wstąpić do:

Nocleg:

Z noclegu skorzystaliśmy w apartamencie położonym niedaleko Placu Bohaterów, w dzielnicy dyplomatycznej. Właścicielka niezbyt dobrze mówi po angielsku (ale po rosyjsku tak), jest bardzo miła i pomocna. Apartament jest wygodny i bardzo przestronny, a pomimo lokalizacji nie kosztował bardzo dużo:

Wspaniałych wrażeń w węgierskiej stolicy!